Ik bestel bij Picnic!

Ik bestel bij Picnic!
december 7, 2017 Sharon
In mama

Ik heb een druk leven (wie niet) en ik houd ervan. Wel ben ik ook bezig met het continu kijken waar ik tijd kan besparen (of stress), zodat ik tijd/energie heb voor andere dingen. Voordat we naar Amerika verhuisden bestelde ik altijd onze boodschappen online via Hofwebwinkel (bio boodschappen, waarvan een groot gedeelte rechtstreeks bij de boer). Dat doe ik nu niet meer, waar we nu wonen leveren ze ook niet. Note: Dit is geen gesponsorde post, maar mijn oprechte maandenlange zoektocht naar online boodschappen doen en mijn persoonlijke conclusie, zoals die past bij mijn leven.

Ik houd van boodschappen doen, supermarkten, maar met kinderen vind ik het een uitdaging. Niet met een paar dingetjes, maar wel wanneer ik veel nodig heb. Ik kan niet goed nadenken, boodschappen pakken, al m’n kinderen bij elkaar houden tegelijk. Soms ben ik moedig en ga ik ervoor, en dan halverwege gaan alle alarmbellen rinkelen in m’n hoofd. Helemaal als het druk is in de winkel.

Natuurlijk vind ik het prachtig om op de boerenmarkt de meest geweldige groenten uit te zoeken en ze te aaien enzo, maar ik begeef me momenteel niet in het seizoen dat ik daar echt van kan genieten. Dat deed ik vooral toen ik geen kinderen had, en ook nog met eentje. Maar nu zijn er drie en moet ik er even niet aan denken. Misschien keert die luxe ooit nog terug. Nu denk ik gewoon: geef me wortel. Welke dan ook. Maar wees snel.

Sinds we terug zijn heb ik Appie en Jumbo thuisbezorging geprobeerd, en vervolgens ook Picnic. Ik heb ze alledrie maandenlang afgewisseld. Ik ben blijven hangen bij mijn meest prettige keuze: Picnic. Waarom? Gratis bezorging vanaf 25 euro, fijne klantenservice, fijne app. Kan op telefoon, tablet, en ook op de telefoon van mijn man. Snelle app, ook. Ik wil snel kunnen klikken en het moet allemaal, op elk moment, werken. Voor 22.00 uur besteld, volgende dag in huis. En ik benadruk. Echt top klantenservice.

In het begin twijfelde ik omdat ze niet altijd elk exacte ingrediënt hebben. Dan kun je wel een suggestie doen voor het assortiment, maar daar heb je op dat moment niks aan en als er niet genoeg suggesties zijn, blijft het op de lijst staan. Maar, ik ga regelmatig even voor iets kleins naar de supermarkt, dus ik vind het nu niet zo erg om een enkele keer iets mee te nemen wat ze niet hebben. Tegenwoordig is dat eigenlijk bijna nooit meer.

Daarnaast heb je geen keuze in de tijd wanneer ze komen, en ze komen bij mij meestal ‘s avonds laat (zaterdagavond tussen 21.00 en 22.00 uur is geen uitzondering). Maar, ik heb toch geen leven ‘s avonds en ik hoef er dus ook nooit voor thuis te blijven, eigenlijk best handig. Dus ook hier ben ik overheen gekomen.

De voor 22.00 uur bestellen, morgen in huis, is één van mijn grootste motivators. Ik kan niet zo ver vooruit denken en ik was altijd te laat met de tijdslots voor AH en Jumbo. Ook kost het dan nog steeds geld bij hen. En voor de goede tijden is AH zelfs best prijzig. En toen zelfs de afhaalpunten continu vol zaten, ben ik volledig overgestapt op Picnic.

Nu heb ik mijn draai gevonden. Tussendoor haal ik nog graag een boodschapje, want ik geniet van de wandelingetjes met kindjes naar de supermarkt. Dat heb ik altijd fijn gevonden en erg gemist in Amerika. En ik vergeet ook vaak genoeg dingen. Maar, niet als ik een paar kruiwagens vol boodschappen nodig heb, dat vind ik vervelend. En die bestel ik nu dus gewoon.

Voor mij is dit echt win win. De boodschappen zijn in huis. Ik kan ze bestellen wanneer ik de kinderen op bed zijn en ik echt even na kan denken. Ik heb mijn planning al klaarliggen via Eetplanner, dus dat is ook lekker simpel.

Nu nog een koppeling tussen Picnic en Eetplanner, en ik kan het bijna automatiseren 😉

En het allerfijnste, ik ben er minimale tijd aan kwijt en heb tijd over voor andere dingen, of om gewoon even lekker op de bank te ploffen.

Heerlijk!

Comments (0)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*